Tuesday, January 25, 2011

sejarah jangan berulang...

wahhhh...windunya kt blog..hehe sblm2 ni cbuk sgt xsmpat nk coret2 pape kt cni..so, inilah msanya..hehe
idup bkn mudah..
21/01/2011bermula jumaat lepas hidup aku nieh berliku2 bersegi2 berketak2 bercorak2..haha
mana xnya, start pg jumaat da berambus g melaka sntral pas tu amik bs g mahkota parade..dr ctu jln ke jonker walk cari gmbr sal baba nyonya..

ni ha peta dr dataran pahlawan ke kmpg morten..law sesapa terhingin nk try round 1 melaka jln r kaki ek..

dpt gmbr ciput jer tp pengalaman kna halau dgn owg bb xbg amik gmbr n kna mrh sume ckup.."kita sibuk xda msa nk lyn" "lu apa maw??" kita xbg angkat itu gmbr kt cni, byk ag kdai lu pigi cri sana " hmmm tu r yg aku dpt time mencari gmbr sekitar melaka nie..kna halau sume ckup lengkap..wahhh, ko ingt aku terhingin sgt nk amik gmbr kt kdai ko??bb assgment jer aku gagah p amik n cri jgk..ni yg uat aku rsa ptus asa nk study kos ni ag..huhu T__T

ni lar baba n nyonya..ssh nk cari..huhu

then pas tu cari r sndri kt area2 jonker tu..jln pnya jln pnya jln last2 da smpai kmpg.morten..bapak jauh aku n membe aku nieh jln..ingt dekat ke??tercabut kaki..
dh smpai kmpg morten cri r homestay nk tggl satu mlm..pusing2 kt kmpg tu last2 bru dpt jmpa homestaynya..relax2 jap, dh mlm kuar shoot kt sekitar kmpg tu lak..pas tu mkn n blik tdo..soknya 22/01/2011 bngun pg2 tuk shoot time matahari terbit..hari tu dlm sejarah 2011 bngun pg paling awai..haha sementara tggu matahari muncul smpat r breakfast twiggies dgn air nescafe mocha di tepi sungai melaka..perghhhhh besh giler ahh..rasa cm berada kt hong kong..hak3

haa, ni lar kmpg morten..mlm2 n wktu pg cm kt hong kong..hehe

 
dh siap sume ptg sbtu blik r uma..ahdnya g shooting kt botanical garden melaka..mlm bru alik uma..senin relax2 n selasa g klas..yg beshnya ari selasa tu iaitu arini
25/1/2011 dlm perjlanan ke klas dgn nek moto tetiba lampu isyarat dpn u tu bertukar merah..dh merah kna benti r kn??mmbe aku yg bwk moto ni pn benti..

ni ha lampu merah pnya byk ko xnmpk ke dik??huhu

elok lampu ijau bru nk press minyak tetiba...GEDEGANGGG!!!! xleh kuat ag ke?? GEDEGANGGGGG!!!! moto pn terbalik..upanya keta mamat2 yg sejak bla muncul ntah g sondol blakang moto..dh tu kalut kuar keta tnya ok x??akak ok x??aku dh r terkezut thp cipan smpai xterkata pape dh kowang lay tnya ag??xlah, xsakit dik sedap!!!aiyekkk...kaki aku sakit lar sengal ko langgar xley kuat ag lak kn??nk terhumban kedepan kot..bunyi dh mcm bom atom meletup dgn kecoh dpn u ko ley tnya ag tp selamat pak guard xpasan....ish3

mcm ni lae dasyatnya letupan tu berlaku..kebabommm!!hahaa

disebabkn sume glabah so amik kptsn settle luar..kasut akak nk ptus dik ko langgar..seb bek kaki aku xputus..ish3 law lar aku ley sound dak2 tu ni x smpai xterkeluar satu perkataan pn kt diowg bb terkejut nya pasal..
semuanya dlm sejarah..dn arap sejarah phit xkn berulang...dn jgnlah berulang..
idup xmudah kn??xda yg mudah dlm idup..

p/s : dik len kali law da moto kt dpn jgn langgar taw..law nk langgar gak tgk r law da lori kontena kt dpn ke bru ko lnggar ek??tu bru r ko xslh..ni ko lnggar moto kt dpn sah2 ko yg slh..huhu

No comments:

Post a Comment